Bertil Wissingers Minnestävling avgjord!

Vilken fantastisk golf det spelades idag när Bertil Wissingers Minnestävling avgjordes. Vann gjorde Leon Runbom, Ludvig Elardt, Johan Kingsepp och Patrik Elardt på 54 slag netto! Leon och Ludvig spelar för Eksjö även om de bor i Nässjö. Tvåa kom hemmaspelarna Gustav Larsson, Oskar Larsson, Ludvig Eriksson och Milo Zachrisson och trea kom Karl-Oskar Landin, Gustav Andersson, Christoffel Kotze och Mikael Fransson. Tack alla deltagare som var med och bidrog till Bertil Wissingers minnesfond och tack till fam. Wissinger för arrangemanget!

Kim fick ungdomsledarpris!

Hurra! Vår egen Kim Nyhlén tilldelas 2026 års ungdomsledarpris från Rotary. Förutom ett diplom så får Kim också ett stipendium på 10 000 kronor.

Stort grattis till Kim!

En vecka till öppning!

Nästa måndag den 8 juni öppnar vår restaurang! Läs mer om deras meny under fliken ”Äta” i menyn ovan.

Vi önskar Magnus och Camilla med personal välkomna till Skedhult!

Slaget emot Barncancer

Vilken fantastisk succé det blev igår! Närmare 120 spelare gjorde upp om vinsten i Slaget emot Barncancer och vann gjorde hemmaspelarna Patrik Granman och Jim DuRietz på 60 slag netto! Den stora vinnaren blev ändå Barncancerfonden då evenemanget drog in drygt 70 000 kronor till forskningen om barncancer. Sveriges samlade forskning om barncancer kostar cirka 35 000 kronor om dagen så evenemanget igår bidrog med mer än två dagars forskning om barncancer. Fantastiskt!

Eksjö GK bidrog genom att skänka tio procent av all keps- och bollförsäljning i shopen igår till fonden. Totalt sålde vi kepsar och bollar för 9 585 kronor så vi bidrog med 958,50 kronor till fonden. Självklart avrundar vi det uppåt och skänker 1 000 kronor jämnt. Tack alla ni som handlade i shopen igår och bidrog till barncancerforskningen!

Slutligen ett stort tack till Round Table 67 i Eksjö för ett fantastiskt arrangemang!

Restaurangen öppnar!

Eksjö GK har den stora glädjen att meddela att restaurangen öppnar inom kort på Skedhult. Senast den 8 juni tar Magnus och Camilla Heijel över driften av restaurangen och kiosken på Skedhult. Snart kan man ta en öl i solen på Skedhult! Varmt välkomna hit och stort lycka till, Magnus och Camilla!

Demodag med Taylor Made

På torsdag den 23 april är det demodag med Taylor Made! Kom och testa årets nyheter. Vill du prova ut din nya klubba så att den passar just dig så kan du boka en utprovning via denna länk: klicka här->

Nu öppnar banan!

Fredagen den 17 april kl. 12:30 öppnar banan! Starttidsbokningen är öppen för bokningar.

Innan banan öppnar är det städdag kl. 09:00 till 12:00. Kom och hjälp till  – vi bjuder på korv med bröd!

GLAD PÅSK!

Eksjö GK vill hälsa alla medlemmar och gäster en Glad Påsk! Snart öppnar vi banan.

Klubbkvällen blev lyckad!

Vilken pangkväll vi hade igår på XL Bygg Materialmännen! Fantastiskt kul att så många medlemmar kom. Intresset var stort för årets nyheter ifrån Cobra, Puma, Adidas och BIGMax. Tack så mycket till XL Bygg Materialmännen som stod värd för eventet!

Klubbkväll!

Klubbkväll på XL Bygg Materialmännen!

På torsdag har vi klubbkväll på XL Bygg Materialmännen. Som medlem i Eksjö GK så är du specialinbjuden till denna kväll. Det finns möjlighet att klämman och känna på årets nyheter ifrån Cobra, Puma, Taylor Made och BigMAX! Vi lottar också ut en putter i från Cobra bland de som anmäler sig. Anmäl er till raoul.adolfsson@materialmannen.se